Brev:
Mælk 7 mdr
10. juni 2016
Alder:
7 mdr.
Mælk 7 mdr
Hej Helen.
Min dreng er lige knapt 7 mdr gammel og vi er endelig fint i gang med skemaden, så det er dejligt. Han er blevet ammet indtil ca 6 mdr, så begyndte han at sige fra overfor amning og får nu primært flaske i stedet og det fungerer godt.
Han får mælk 5 gange i døgnet, tidlig morgen, før formiddagslur, før eftermiddagslur, når han puttes til natten og når jeg går i seng, sammenlagt mellem 7-800 ml mælk i døgnet ca (er jo svært at vurdere helt når han ind i mellem ammes i stedet for flaske).
Mit spørgsmål går på, hvilken af disse mælkemåltider jeg nu skal skære væk - jeg har hele tiden tænkt, at det var formiddagsmælken der skulle væk jf. madplan i din bog. Det er dog begyndt at være sådan, at han faktisk ikke selv søger mælken der tidlig morgen, men at jeg tager ham op kl 5-6 og giver ham en flaske, han spiser dog 'kun' mellem 90-120 ml her til trods for at han sidst har fået mælk 22-23, og han falder herefter ikke i søvn igen, hvilket jeg jo synes er lidt ærgerligt, hvis han reelt kunne sove til måske omkring 7 og vågne af sig selv. Da han fik flasken tidlig morgen og godt kunne falde i søvn igen, sov han altid til kl 7 og så stod vi op.
Hvis jeg vælger at lade ham sove til han selv vågner om morgenen, så er jeg i tvivl om hvorvidt han så skal starte dagen med grød eller mælk? Umiddelbart tænker jeg at han skal have grød og så fortsætte med flaske til sine 2 dagslure og stadig aften og sen aften, og så kan jeg evt skære den ene flaske om dagen væk når han bliver 8 mdr.
Ser frem til at høre fra dig
Venlig hilsen
Charlotte