Mælk 7 mdr

10. juni 2016

Alder:
7 mdr.

Mælk 7 mdr

Hej Helen.

Min dreng er lige knapt 7 mdr gammel og vi er endelig fint i gang med skemaden, så det er dejligt. Han er blevet ammet indtil ca 6 mdr, så begyndte han at sige fra overfor amning og får nu primært flaske i stedet og det fungerer godt.

Han får mælk 5 gange i døgnet, tidlig morgen, før formiddagslur, før eftermiddagslur, når han puttes til natten og når jeg går i seng, sammenlagt mellem 7-800 ml mælk i døgnet ca (er jo svært at vurdere helt når han ind i mellem ammes i stedet for flaske).

Mit spørgsmål går på, hvilken af disse mælkemåltider jeg nu skal skære væk - jeg har hele tiden tænkt, at det var formiddagsmælken der skulle væk jf. madplan i din bog. Det er dog begyndt at være sådan, at han faktisk ikke selv søger mælken der tidlig morgen, men at jeg ...

Annonce

... tager ham op kl 5-6 og giver ham en flaske, han spiser dog 'kun' mellem 90-120 ml her til trods for at han sidst har fået mælk 22-23, og han falder herefter ikke i søvn igen, hvilket jeg jo synes er lidt ærgerligt, hvis han reelt kunne sove til måske omkring 7 og vågne af sig selv. Da han fik flasken tidlig morgen og godt kunne falde i søvn igen, sov han altid til kl 7 og så stod vi op.

Hvis jeg vælger at lade ham sove til han selv vågner om morgenen, så er jeg i tvivl om hvorvidt han så skal starte dagen med grød eller mælk? Umiddelbart tænker jeg at han skal have grød og så fortsætte med flaske til sine 2 dagslure og stadig aften og sen aften, og så kan jeg evt skære den ene flaske om dagen væk når han bliver 8 mdr.

Ser frem til at høre fra dig

Venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg